مصرف چاي سبز خطر از كارافتادگي را كاهش مي‌دهد
ایسنا , يكشنبه 23 بهمن 1390 - ساعت 11:51

چاي سبز حاوي مواد شيميايي آنتي اكسيداني است كه به برطرف شدن آسيب‌هاي سلولي كمك مي‌كند. اين آسيب‌هاي سلولي اگر باقي بمانند منجر به بروز بيماري مي‌شوند.

 

هموطن آنلاین _نتايج يك مطالعه جديد نشان داد افرادي كه چاي سبز مصرف مي‌كنند با بالا رفتن سن كمتر دچار از كارافتادگي و ناتواني جسمي مي‌شوند.
كارشناسان سلامت و تغذيه در دانشگاه توهوكيو در اين مطالعه دريافتند چاي سبز حاوي مواد شيميايي آنتي اكسيداني است كه به برطرف شدن آسيب‌هاي سلولي كمك مي‌كند. اين آسيب‌هاي سلولي اگر باقي بمانند منجر به بروز بيماري مي‌شوند.
به نوشته روزنامه ساندي تايمز، متخصصان تاكنون روي تاثير چاي سبز بر هر مشكل يا عامل بيماري زاي مختلف از كلسترول گرفته تا خطر بروز سرطان‌هاي خاص مطالعه كرده و به نتايج تركيبي دست يافته‌اند. در بررسي جديد كه شرح آن در مجله آمريكايي «تغذيه باليني» ارائه شده اين كارشناسان به بررسي تاثير اين نوشيدني مفيد روي خطر از كارافتادگي با بالا رفتن سن پرداخته و متوجه شدند افرادي كه طرفداران دائمي چاي سبز هستند با افزايش سن و آغاز پروسه پيري كمتر دچار از كارافتادگي و ناتواني جسمي مي‌شوند.
آزمايشات تاييد كرد در اشخاصي كه حداقل پنج فنجان چاي سبز در روز مي‌نوشند احتمال اين كه از كارافتاده شوند فقط 7 درصد است در حالي كه در صورت عدم مصرف اين چاي احتمال فوق به 13 درصد افزايش پيدا مي‌كند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news182031.html