خوردن مركبات خطر سكته مغزي را در زنان كاهش مي‌دهد
ایسنا , جمعه 5 اسفند 1390 - ساعت 12:21

مصرف مركبات خطر لخته شدن خون در عروق مغزي را كاهش داده و در نتيجه احتمال سكته مغزي كم مي‌شود.

 

هموطن آنلاین _نتايج يك مطالعه جديد در آمريكا نشان داده است كه زناني كه مرتب از انواع ميو‌ه‌هاي مركبات مثل پرتقال و گريب فروت استفاده مي‌كنند كمتر در معرض خطر سكته مغزي قرار مي‌گيرند.
پزشكان دانشگاه ايست آنجليا در شرق انگليس با ارزيابي اطلاعات جمع آوري شده از 69 هزار و 622 پرستار زن كه طي 14 سال تحت آزمايش بوده‌اند، دريافتند مصرف اين ميوه‌ها خطر لخته شدن خون در عروق مغزي را كاهش داده و در نتيجه احتمال سكته مغزي كم مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هدف از انجام اين مطالعه بررسي تاثير مصرف فلدوونوئيدهاي روي سلامت انسان بوده است. فلاوونوئيدها گروهي از تركيبات موجود در ميوه‌ها و سبزي‌ها و شكلات تلخ هستند كه براي سلامت مزاياي بسياري دارند.
در اين مطالعه كه در مجله انجمن قلب آمريكا به چاپ رسيده معلوم شد مصرف ميوه‌ها و سبزي‌هايي كه ويتامين C بيشتري دارند خطر سكته مغزي را در زنان كاهش مي‌دهد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news182611.html